2011. március 2., szerda

Articsókakrém

A piacos bejegyzés óta lógok Editnek egy jó kis articsókás cikkel. Egyrészt lusta voltam, másrészt csak a második kísérlet sikerült említésre méltóan. Első kísérletünk csak arra volt elég, hogy bizonyítást nyerjen a tény, az articsóka finom.

Mostanában a növény kilója 0.7 euró körüli áron kapható. Ez akciós ár, mivel a virágok már elég öregek. Főszezonban 1 euró körül vannak. Épp az öregségük miatt a szirmok már nem fogyaszthatók, csak az articsókaszívnek nevezett vacok rész. Legutóbb három virágból bűvészkedtünk. Ennek a története következik most. Először is itt egy kis videó ami alapján elkezdtem a folyamatot.


A szétvágás, citromos párolás részig teljesen ugyanazt csináltam én is. Csak mint mondtam, a levelek itt már ehetetlenek voltak, ezért azokat tőből letépkedtem. Ami maradt,azt leszőröztem, majd a szőrtelen párolt articsóka szíveket lemértem. A több mint egy kilónyi articsókából (3 nagy virág), alig 12 gramm használható rész maradt.

Lélekben számítottam rá, hogy sok virágból kevés ehető rész lesz, ezért ezt a receptet néztem ki magamnak jó előre. Amitől persze eltértem itt-ott.

A 12g zölddel ugyanennyi fetát és egy gerezd fokhagymát botmixerrel házasítottam. Ment még bele egy kis szárított bazsalikom. Nem volt friss. Aztán még öntöttem hozzá egy kicsit a párolásból visszamaradt citromos léből. Hát igen, az utolsó citromot pont a párolásnál használtam fel, a recept meg kért még egy kicsit. Ment még bele egy kis őrölt bors, meg egy fűszer, amit még Isztambulból hoztunk és azt remélem, hogy római kömény.


Az eredmény selymesen krémes paszta lett. Ezt pirított cibatta szeletekre kentem. Tudjátok, a maradék szikkadt pékárut pirítósnak jó befogni. Hát így készül a „Nagymama receptje” articsókakrém.

1 megjegyzés:

  1. :) kösz a beszámolót! remélem, hogy kísérleteztek még, az articsóka nagyon szuper növény! a krém nagyon jó ötlet, szerintem én is kipróbálom. az a titkos reményem, hogy idén már virágokat is fog hozni a tavaly ültetett tő.

    VálaszTörlés