2011. március 23., szerda

A rend őrei




-Gimme lojt!
-What?
-Gimme Llojt!
- Á, jú want some light?





Tegnap a szokásos időben hazafelé tekertem munka után. Mostanában hat körül sötétedik, ezért bár nálam voltak a biciklilámpák, felcsatolva a kormányon, de kikapcsolva.

Fordulok ki a négysávosra ahogy szoktam, látom, hogy a buszmegállóban előttem rendőrök. Első gondolat, nem vallom be, hogy van jogsim, nem lesz mit elvenni. Aztán látom, hogy a járdán fekszik egy összetört motor. Jól van, helyszínelnek, kisebb gondjuk is nagyobb nálam. Ekkor leintett az egyikük. Fékezek, látom, hogy nő, kattog az agyam, majd csak kimagyarázom…
- Pam-pam-pam.. Light! - Gondoltam, nem tüzet kér, kezdem a magyarázkodást, hogy itt van a kormányon, bekapcsolom, látja, világít, de fényes nappal van…
Azért csak menjek vele, mert ad másikat. Tessék? Mindegy, megyek utána, tolom a bicajt, lelki szemeim előtt a néni gumibotja. Odalép az autóhoz, benyúl a kesztyűtartóba, kivesz egy dobozt és odaadja. Nézek rá kerek szemekkel, bontom a dobozt. Biciklilámpa. És akkor most ezt, nekem? Igen, igen, jó utat!

Így lett Zsófinak is biciklilámpája.

2 megjegyzés:

  1. z megvan, mikor a paraszt bácsi beül a moziba megnézni a Birodalom Visszavágot?
    Repkednek az űrhajók, prüntyögnek a lézerágyúk, mászkálnak a robotok, majd mikor Védernagyúr' közli az ifjú Szkájvókerrel', hogy "én vagyok az apád" a bácsi hangosan zaklatottan felkiált: "NA, ÉN EZT MOST MÁR TÉNYLEG NEM HISZEM EL!"
    Egyébként nem mondta a szerv, hogy gyere máskor is? :D Ugyanis, kellene még legalább egy. Biciklim ugyan nincs, de felszerelném a Houdekre, had' szirénázzon!
    Na, legyetek jók és többet ne sírjatok, hogy senki nem kommentel! :)

    Csabi

    VálaszTörlés