2011. április 18., hétfő

Nyelvvizsga


Szombaton nyelvvizsgázni voltam. Két hónap intenzív angolozás után szombaton elmentem kipróbálni magam. Korábban már említettem, hogy IELTS nyelvvizsgára készülök, és hogy a kitűzött célom a 6,5 pont.

A vizsgát a British Council szervezi világszerte. A helyi képviseletnél, vagy újabban online kell jelentkezni rá. A vizsgadíj elég borsos, de jár hozzá egy harminc órás online felkészítő. Nem tudom máshol hogy megy a dolog, de itt Cipruson nem sok előnye van az online jelentkezésnek. Jelentkeztem, majd be kellett fáradjak hozzájuk befizetni a vizsgadíjat, meg adni két igazolványfotót. Ennyi erővel ott helyben is jelentkezhettem volna.

Ezután szombat reggel megjelentem a vizsga helyszínén. Miután beazonosítottak, hogy tényleg én vagyok én, bemehettem. Voltunk még vagy százan vizsgázni óhajtók. Többnyire középiskolások. A vizsga első felét gyorsan lezavarták. listening, reading, writing egymás után, szinte csak technikai szünetekkel. Mire feleszméltem, el is ment a közel három óra, és mehettem ki a teremből.

A listeninget elég nehéznek éreztem. Bár hozzátenném, a felkészülés alatt is az ment mindig a legnehezebben. A reading, és a writing könnyebbek tűnt.

A társaság egy részét aznap délutánra rendelték vissza szóbelire. Szerencsére én ebbe a csoportba estem. További szerencse, hogy mivel jókor voltam jó helyen, egy órával hamarabb levizsgáztattak. Ez úgy történt, hogy már jóval a kapott vizsgaidőpont előtt ott voltam. Megkérdeztem a felügyelőt, hogy hol a WC. Aztán mikor jöttem ki, egy néni szinte berángatott a szomszédos terembe, hogy akkor kezdhetjük a vizsgát. Nem volt apelláta, levizsgáztam. Szerintem a szóbeli rész is simán ment.

Nincs más hátra, mint várni az eredményre. A vizsga napjától számított tizenharmadik napon lesz online megtekinthető. Aztán meg majd küldik a bizonyítványt. Én meg magyarázhatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése