2011. február 23., szerda

Bálnák a parton

Szegény új-zélandi bálnák megint tömegestől vonultak tüntizni a strandokra. Csúnya dolog az öngyilkosság. A legtöbb földi vallás tiltja is. De most sem vallásról, sem a bálnákról nem akarok beszélni. Viszont ha már felhoztam a témát, adok hozzá egy kis Jancsó Mikis Lovasi Andrist.


Már emlegettem korábban, hogy szeretném folytatni Cipruson is a freedive-ot. Úgy tűnik, kicsit nehezen indul az év ilyen szempontból. Nikos-szal megbeszéltük, hogy szól, ha indul tréning az év elején. Még nem szólt. Közben összeismerkedtem Alexszel, aki nicosiai freediver. Találkoztunk, beszélgettünk és elhatároztuk, hogy közösen fogunk edzeni. Ennek örülök, de eléggé lehangol a kép, amit a ciprusi helyzetről festett fel. Azt mondta, hogy alig van itt freediver, és aki van, annak sincs szervezett edzése, merülése. Ugyan létezik AIDA Cyprus, de azon túl, hogy évente rendeznek egy uszodai és egy mélységi versenyt, nincs túl sok közös megmozdulás. Ráadásul uszoda szempontjából is elég rossz a helyzet. Van ugyan uszoda, de elég furcsa nyitvatartással és uszonnyal sem lehet edzeni. Pályabérlés kizárva. Úgyhogy Alexnek van egy éves edzésterve, ami nagyon leegyszerűsítve a következő. Hétközben kardio edzéseket és száraz statikusokat csinál, hétvégén pedig amikor tud, merül. Mindez az időjáráshoz igazítva.

Szigonyos vadászat terén is elkeserített. Elmondta, hogy a szigeten kevés ugyan a freediver, de annál több a vadász. Viszont hal az nem nagyon akad. Én elég szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, de azt mondta, többször jöttek úgy vissza az ismerősei, hogy nem hogy nem lőttek, de nem is láttak halat. Állítólag Paphosban, illetve az északi részen jobb a helyzet, de ott se Kánaán.

Felszerelésem még mindig nincs, annak ellenére, hogy az árát már összespóroltam. Alex ajánlotta, hogy segít a választásban és szerez egy kis kedvezményt. Ugyanakkor már megígértem Nikos-nak, hogy nála veszem meg a szükséges dolgokat, ám ő nem jelentkezik egy ideje. Még annyira nem égető a dolog, mert bár én már nagyon mennék, Alex még azt mondja, hideg van, Nikos eltűnt, egyedül meg nem próbálkozok.

Összefoglalásként. Itt vagyok egy szigeten, és nem jutok víz közelbe. Helyette, amikor csak tehetem futok, biciklizek, tornázok – Csabi edzőbát itt üdvözölném – és száraz statikusokat csinálok. Bálnák a parton. Elszomorító.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése