2010. december 8., szerda

Az eső fizum elpárolgásának története

Megint eltelt egy hónap. Ennek egyik jele a sok közül, hogy ismét megjött a számlámra a fizum. Mostanra pedig sikerült összesítenem az első olyan hónap kiadásait, amit teljes egészében a ciprusi keresetem fedezett.




Albérlet:
A költségvetésem kiadás oldalának legnagyobb tétele az albérleti díj volt. Ez a költség fix, úgyhogy bátran számolhatok vele, hogy ezután is ennyit fog elvinni az a tény, hogy fedél van a fejünk fölött.


Háztartás:
A rezsi nagy részét, meg a főzéshez szükséges dolgokat Zsófi szerezte be. A csekély négy százalék összesen egy számlát, meg pár kiló paradicsomot takar csupán.

Autó:
Az autónk éves biztosításának egy részét a megkötéskor fizettük, a konkrét kalkulációt követően pedig a hónapban utólag fizettük be az összeg fennmaradó részét. Ezt az összeget is én fizettem, de a benzint például Zsófi.

Hobby:
Ide soroltam a biciklimet, amint szintén az első fizuból vettem. Ezen lehet vitázni, hogy mennyire esik a hobbi kategóriába, vagy mennyire nem, szerintem jó helyen van itt. Ezen kívül még pár olyan apróság növeli a tortának ezt a szeletét, mint snorkel cső, meg papírvágó snitzer, amik tényleg a hobbijainkhoz kellettek, de simán meglennénk nélkülük.

Maradék:
Ez lenne a megtakarítás rovat, de szegény annyira kurtácska, hogy jobban illik rá a maradék, mint a megtakarítás. Úgy gondolom, fog ez még nőni, elvégre nem veszek minden hónapban biciklit, és az éves biztosítást se fizetem ki csak tizenkét havonta.

Egyéb:
Végül itt a sehová be nem sorolt apróságok listája, amire mindig elmegy valamennyi pénz. Most is elment öt százalék.

Összességében elégedett vagyok a költségvetés alakulásával. Legközelebb pedig akkor fogok jelentkezni hasonló rovattal, mikor már egy teljesen átlagos, kiugró kiadások nélküli hónapot tudok bemutatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése