2010. október 26., kedd

Abyss - a név kötelez

Abyss: A görög ἄβυσσος ejtsd: aviszosz szóból származik. Jelentése feneketlen, feneketlen lyuk, feneketlen mélység.


Néhányan tudjátok, hogy tavaly szeptember óta nem gyújtottam rá. Hogy a leszokás jobban menjen, választottam magamnak egy olyan sportot, ami mellett tuti nem lehet dohányozni. Így kerültem először komolyabb kapcsolatba a freedive-val, vagy magyarul szabad tüdős búvárkodással. Azóta több lett a sport számomra, mint egy szimpla mankó. Most, hogy egy mediterrán szigeten lakunk, mindenképpen szeretném tovább űzni, sőt kiterjeszteni új irányokba a dolgot.

Eddig nem nagyon volt időm foglalkozni a hobbimmal. Persze, ha strandra mentünk, a kis sárga uszonyom, meg a maszkom mindig jött velünk. Most viszont, hogy jobban jut idő a túlélésen kívül más dolgokra is, elkezdtem nézelődni a neten, klubok, boltok, információs portálok után. Az első búvárközpont, amin megakadt a szemem, az Abyss dive center volt, Paphosban. Magyar freedive körökben az Abyss név mindenkinek ismerősen cseng. A pesti Abyssban dolgozik ugyanis Ákos, aki az egyik motorja az Aida Hungary-nek. Nekem is ő mutatta meg a sport alapjait. Nem csoda hát hogy kötelezőnek éreztem a bolt meglátogatását.

A bolt tulaja Nikos, aki hobbi szinten szigonyos vadászik és foglalkozik a freedive népszerűsítésével. Van egy nagyjából hatvan fős klubjuk, hétvégente szerveznek eseményeket, aminek a költségeit - hajó bérlés, miegymás - szétdobják. Wow! Sokat beszélgettünk, nagyon segítőkész volt minden téren. Az egyetlen bökkenő, hogy közel százötven kilométerre lakunk mindettől.
Következő lépésként keresek egy Larnakában lévő klubot.

Kell a friss hal az asztalra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése