2010. október 25., hétfő

Hétvége Pafoszban

Az elmúlt hétvégét a sziget nyugati részének fővárosában, Pafoszban és környékén töltöttük. Mivel ez a legtávolabbi nagyváros tőlünk, 2 napos, kocsiban alvós utazást terveztünk.

Eddigi élményeink alapján Ciprus legszebb részére látogattunk. Az autópálya utolsó szakasza a tengerpart fölött vezet, majd kicsit távolabb a banánültetvények, fügefa-, gránátalma- és olajfaligetek ejtettek teljesen ámulatba minket.

Első megállónk egy szikla tetejére épült kis kápolnánál, Agios Georgios-nál volt. Gyönyörű kilátás tárult elénk letekintve innen. Halászkikötő, sziklás tengerpart, kis szigetek...

Ezután Lara Bay-re indultunk, ami egy nagy természetvédelmi terület és korábbi információink alapján itt található a sziget teknősrezervátuma. Tamás ötlete alapján (ezt kihangsúlyoznám) keresésére indultunk. Az elképzelés mindaddig megállta a helyét, amíg véget nem ért a köves út, majd a jó minőségű apró kavicsos is, és jött a tengerparti föveny. Innen természetesen nem jutottunk messzire, sikerült beásni a homokba magunkat úgy, ahogy az meg van írva. Legnagyobb szerencsénkre (mekkora égés...) mindezt a néhány száz méterre lévő étterem teraszáról jópár nyugdíjas turista végignézte, majd amikor már teljesen kiszórakozták magukat rajtunk, a segítségünkre siettek.
No, ennyi lett a teknősnézésől, de miután megnyugodtunk, hogy az autó túlélte, gyorsan leraktuk és strandoltunk egyet. Szerencsére ismét szép időnk volt, 30 fok felett.

A naplementét Pafoszban néztük végig, sétálgattunk a kikötőben, ahol számos szabadtéri kávézó és taverna csábítja az arra sétálókat.

Vasárnap reggel Coral Bay-en kezdtünk egy reggeli tengerparti sétával,

majd Tamás bambusz-vadászata után

a Királysírokhoz látogattunk Pafoszban, ami nevével ellentétben nem királyi nyughely. Előkelő arisztokraták sírjait tárták itt fel az ie. 300-as évekből.

Ezután kis kitérőt tettünk az útikönyvünk által kiemelt, kézműveseknek és iparosoknak otthont adó Lemba településre.

Hazafelé megálltunk még a Ladies Mile Beach-en úszni/napozni egyet,majd Aphrodité sziklái mellett elhaladva,

a múlt héten felfedezett zöldség- és gyümölcspiacunkat útba ejtve tértünk vissza erről a mesés utazásról jelenlegi otthonunkba, Nicosiába.