2010. október 31., vasárnap

Hópehely

A cég új irodába költözik. A belvárosból a város szélére. Ez többek között azt is jelenti, hogy megszűnik a jóllét és jön helyette egy még jobb. Nem lesz értelme gyalog járni, kocsival meg nem lesz érdemes. Azon a szakaszon ugyanis reggel, este dugó van. Ezért, végre találtam magamnak egy indokot, hogy vehessek egy bicajt. A cél az volt, hogy olyan bringát találjak, ami belefér a költségvetésbe, és jó lesz mind munkába járni, mind túrázni. Természetesen csak és kizárólag cross country jöhetett szóba. Tudjátok, Lara Bay...

Szombat reggel el is mentünk a Micromania-ba, ahol Ricky segítségével kipróbáltam egy csomó bicajt. A honlapjukon előtte már szétnéztem, és eredetileg egy Jamis Trail X1-et vagy X2-t szemeltem ki. Trail vázkialakítást először a Meridánál láttam és nagyon megtetszett. A Jamis viszont a ronda heggesztési varratokkal, és az alkatrészek gyenge minőségével nem nyűgözött le élőben. A Váz geometriája ellenben nagyon kényelmessé tette. Aztán kipróbáltam egy Trek 3700-at, és nem akartam letenni.

Mivel az árba most nem fért bele egy tárcsafék, de a későbbiekben szeretnék legalább előre egyet, ezért szempont volt, hogy legyen tárcsa felfogatási pont a telón.
Az első agyat sajna majd így is cserélni kell, de ez már a jövő.

Íme egy kép az új drótszamárról, bekötve az istállóba.




Remélem, hogy széles, ballonos gumijai jól vizsgáznak majd a laza homokban.

A színe miatt Hópehely lesz a neve. Lehet, hogy perverz dolog elnevezni egy bicajt az egyik legdurvább orosz hadműveletről, de ez van. Sajnos a témában nem találtam egy rendes cikket sem a neten, de ide másolok egy bejegyzést egy indexes fórumból.

"A legbizarabb esemény a "Hópehely hadművelet" volt 1954-ben, amikor laza egyszerűséggel egy atombombát robbantottak 300m magasban, aztán 40ezer katonát rohamra vezényeltek az atomsújtott területen keresztül ... vegyesen harckocsival, gépkocsival és gyalog, aztán utána évekig vizsgálgatták kinek mi baja lett tőle. A "Haditechnika" című újság - ami fennállása óta az egyik legszínvonalasabb műszaki újság - kb egy éve cikket közölt az eseményekről - érdemes elolvasni. (41. évf. 3. sz. / 2007)v"

2 megjegyzés:

  1. Úúú jönnek az emlékek a nappalin keresztülcibált, ajtó mögött lakó kerékpárról, melyet csak a szentlélek tartott a helyén, ez utóbbi közepes hangerőn hallgatott muzsikától engedett is a tartásából... :)

    Cs

    VálaszTörlés
  2. Ha még nem vettél hozzá, akkor otetessél rá szarvat (már a kormányra :) ), mert hosszabb távon kényelmes, ha tudsz kéztartást/fogást véáltani.

    Jee

    VálaszTörlés